Wsparcie dla dzieci ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi
I. Rozwijanie kompetencji edukacyjnych dzieci w młodszym wieku szkolnym- wieloprofilowa stymulacja rozwoju
Diagnostyka
- Diagnoza rozwoju psychoruchowego – ocena etapu rozwojowego dziecka, wykrywanie opóźnień i nieprawidłowości w rozwoju
- Badanie rozwoju językowego
- Ocena poziomu dojrzałości szkolnej
- Badanie ryzyka dysleksji
- Wielospecjalistyczna diagnoza funkcjonalna – ustalenie kierunków pracy z dzieckiem oraz priorytetów w terapii
Terapia
- Terapia logopedyczna i neurologopedyczna
- Terapia psychologiczna
- Integracja Funkcji Wykonawczych
- Nauka wczesnego czytania z wykorzystaniem podłogi interaktywnej
- Terapia pedagogiczna
- Integracja sensoryczna
- Muzykoterapia
- Arteterapia
- Terapia ręki
- Logorytmika
II. Diagnoza i terapia trudności szkolnych, w tym dysleksja, dysgrafia, dysortografia
Diagnostyka
- Konsultacje
- Badania specyficznych trudności w nauce czytania i pisania – dysleksja, dysgrafia, dysortografia
- Diagnoza rozwoju psychoruchowego – ocena etapu rozwojowego dziecka, wykrywanie opóźnień i nieprawidłowości w rozwoju
- Diagnoza sprawności słuchu obwodowego i centralnego przetwarzania słuchowego dla dzieci (od 4 r. życia) i młodzieży
- Wielospecjalistyczna diagnoza funkcjonalna – ustalenie kierunków pracy z dzieckiem oraz priorytetów w terapii
Terapia
- Terapia pedagogiczna – ćwiczenia w nauce czytania i pisania
- Terapia Funkcji Wykonawczych z wykorzystaniem podłogi interaktywnej – program dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania
- Terapia psychologiczna
- Wsparcie w realizacji materiału szkolnego
- Pomoc w nauce języków obcych
- Terapia ręki
Zajęcia mogą odbywać się w systemie stacjonarnym lub on-line.
III. Diagnoza i terapia trudności w nauce matematyki
Diagnostyka
- Wstępne konsultacje stacjonarne, telefoniczne, online
- Badania specyficznych trudności w nauce czytania i pisania – dysleksja, dysgrafia, dysortografia
- Diagnoza rozwoju psychoruchowego – ocena etapu rozwojowego dziecka, wykrywanie opóźnień i nieprawidłowości w rozwoju
- Diagnoza sprawności słuchu obwodowego i centralnego przetwarzania słuchowego dla dzieci (od 4 r. życia) i młodzieży
- Wielospecjalistyczna diagnoza funkcjonalna – ustalenie kierunków pracy z dzieckiem oraz priorytetów w terapii
Terapia
- Terapia pedagogiczna – ćwiczenia w nauce czytania i pisania
- Terapia Funkcji Wykonawczych z wykorzystaniem podłogi interaktywnej – program dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania
- Terapia psychologiczna
- Wsparcie w realizacji materiału szkolnego
Zajęcia mogą odbywać się w systemie stacjonarnym lub on-line.